سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نشست خبری

یکشنبه 88/3/3 2:15 عصر| | نظر

                                          رییس جمهور در چهاردهمین نشست خبری:
                                    ملت ایران همواره تصمیمات بزرگی اتخاذ کرده است

                     

    
رییس‌جمهور با تأکید بر اینکه امروز ملت ایران در صحنه‌های منطقه‌ای و جهانی در صحنه‌های منطقه‌ای و جهانی نقش‌آفرینی مؤثر و تعیین‌کننده دارد ،تصریح کرد: ملت ایران با ظرفیت های عظیم و بی‌نظیر می‌تواند کارهای بزرگ انجام دهد و همواره تصمیمات بزرگی اتخاذ کرده است.
دکتر محمود احمدی‌نژاد عصر شنبه در چهاردهمین نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک حماسه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر با بیان اینکه استعدادهای شگرف ملت ایران روز به روز در حال شکوفایی و ثمر دادن است، گفت: هر روز ملت ایران بهتر از دیروز است و به فضل الهی آینده روشن و پرافتخار در برابر ملت ایران است.
رییس‌جمهور با اشاره به حرکت رو به کمال و رشد ملت ایران طی سی سال پس از انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز به فضل الهی ملت ایران عزیزترین ملت‌ها و ملتی الهام‌بخش و پرچمدار خوبی‌ها در جهان است.
رییس‌جمهور جایگاه ملت ایران در جهان برجسته و نورانی دانست و گفت: امروز ملت ایران کانون امید صالحان، پاکان، عدالت‌طلبان و عموم ملت‌های دنیا است.
دکتر احمدی‌نژاد تصریح کرد: خدا را سپاسگزاریم که قطره‌ای از اقیانوس بیکران ملت ایران هستیم و خداوند متعال توفیق خدمتگزاری به این ملت را عنایت کرده است.
رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود آزادی خرمشهر را هدیه بزرگ الهی به ملت ایران برشمرد و تأکید کرد: آزادسازی خرمشهر سرآغاز دوران جدید در حیات بشریت است.
دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه در آزادی خرمشهر عظمت انسان‌های متعالی در برابر دلدادگان قدرت و ثروت به پیروزی رسید، اظهار داشت: آزادسازی خرمشهر و حماسه سوم خرداد صحنه نبرد بین جبهه خودخواهان و دنیا پرستان در برابر ملت مظلوم ایران اما با دل‌های سرشار از عشق به همه زیبایی‌ها و خداپرستی بود.

هدفمند کردن یارانه ها،بزرگترین طرح برای اصلاح الگوی مصرف ملی است

رئیس جمهوری طرح هدفمند کردن یارانه ها را بزرگترین طرح برای اصلاح الگوی مصرف ملی دانست و گفت: در طرح هدفمند کردن یارانه ها زیرساخت های مناسب و اساسی برای اصلاح الگوی مصرف لحاظ شده است.
دکتراحمدی نژاد از طرح هدفمند کردن به عنوان یک انقلاب اقتصادی بزرگ نام برد و گفت: بزودی این طرح را مجددا برای تصویب به مجلس ارسال می کنیم.
وی افزود: درطرح تحول اقتصادی سازوکارهای بسیار قوی طراحی شده و باور من این است با توجه به اینکه ما از بحران های سنگین اقتصادی و همچنین چهار قطعنامه تحریمی که حتی شریان اقتصادی ما را از طریق اهمال محدودیت بر روی بانک ها بسته اند ما توانستیم یکی از بهترین مدیریت های اقتصادی خود را اعمال کنیم و پایه های اقتصادی ما به گونه ای بسته شد که می توانیم به شکوفا شدن اقتصاد خود در آینده امیدوار باشیم.
رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص سرنوشت لایحه ای که براساس آن قرار بود اموال مدیران دولتی محاسبه شود اظهار داشت: این لایحه آماده است و بزودی به مجلس محترم تقدیم خواهد شد . این کار باعث می شود مدیران کشور از اتهاماتی که بواسطه عده ای قلیل و محدود به آنان وارد می شود پاک و منزه شوند .
دکتر احمدی نژاد در خصوص برنامه های دولت برای حمایت هرچه بیشتر ایرانیان مقیم خارج از کشور به سوال خبرنگار این گونه پاسخ داد: یکی از برنامه های دولت توسعه ارتباط با ایرانیان خارج از کشور است و شورای عالی ایرانیان خارج از کشور تشکیل و فعال است. تا کنون بیش از 26 نشست با حضور ایرانیان خارج ازکشور در کشورهای مختلف برگزار شده و هماهنگی های خوبی در این زمینه به عمل آمده است.
رئیس جمهوری افزود: اعتقاد ما این است ایرانیان درهر جای دنیا که باشند ایرانی و دلشان به یاد وطن و قلبشان برای ایران می تپد و دولت هم خود را موظف می داند از آنها حمایت کند .
وی گفت : برای حفظ فرهنگ ملی و اسلامی درجامعه ایرانیان خارج از کشوربرنامه ریزی هایی صورت گرفته و برای استفاده از توانمندی ها و دانش و تخصص آنها برنامه های مناسبی طراحی کردیم .
دکتر احمدی نژاد با اشاره به عملکرد دولت در حوزه فرهنگ گفت: فرهنگ باید وجه غالب همه فعالیت های دولت باشد و آن چیزی که ملت را رشد می دهد فرهنگ ملت مااست.
وی با بیان اینکه بخشی از برنامه های فرهنگی دراختیاردولت نیست افزود: دربخش هایی مانند حوزه تعلیم و تربیت، هنرو ادبیات، فیلم و نمایش و کتاب که در حوزه اختیارات دولت است برنامه ریزی های خوب صورت گرفته است.
رئیس جمهوری به برخی اظهار نظرها برای توافق غنی سازی اشاره کرد و گفت : آنان طرح سازش را به یک زرورق پیجیده و برای قانع کردن ما آنرا عرضه کردند، اما روشن بود که من با این موضوع مخالفت خواهم کرد و با تحلیل دقیق و منطقی به آنان می گفتم که کشور در معرض خطر قرار ندارد واگر خطری هم باشد باید برای رفع خطرات بزرگتر آنرا بپذیریم .

درمناظره های انتخاباتی به انتقادات و تخریب ها پاسخ می دهم

رییس جمهوری با اشاره به انتقادات و هجمه های شدیدی که علیه دولت انجام می شود اظهار داشت: به فضل الهی در مناظره با نامزدهای انتخاباتی به بسیاری از این انتقادات و تخریب ها پاسخ خواهم گفت.
دکتر محمود احمدی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی درخصوص علت این همه تخریب و انتقاد به دولت سوال کرد اظهار داشت: کسانی که دولت را با هجمه های سنگین تخریب می کنند به اعتقاد من دو خطا مرتکب می شوند.خطای اول اینکه طبق قانون انتخابات کسی حق ندارد نامزدهای انتخابات را تخریب کند و تخریب جرم است و خطای دوم نیز این است که بسیاری از اتهاماتی که به دولت نهم وارد می کنند بعدا نمی توانند آن را اثبات کنند.

ورود به فضای تخریبی روندخدمتگزاری به مردم را با مشکل مواجه می کند

رییس جمهوری با اشاره به سکوت دولت دربرابر انتقادات اظهار داشت: در چهار سال گذشته بویژه در طول سه ماه که حجم انتقادات و تخریب ها علیه دولت افزایش شدیدی داشته است، برای اینکه نمی خواستم به فضای آلوده ای که ایجاد شده بود وارد شوم سکوت را به نفع کشور می دانستم.
احمدی نژاد افزود: اگر ما به این فضا وارد می شدیم بطور یقین روند خدمتگزاری به مردم با مشکل مواجه می شد.البته ما پاسخ های بسیار روشن و متقنی برای این تخریب ها و انتقادات داریم که انشاءالله در مناظره با نامزدها بسیاری از آنان را تشریح خواهم کرد.
وی با انتقاد از تخریب ها و هجمه های بی امانی که توسط مخالفان دولت نهم صورت می گیرد ،اظهار داشت: این همه سیاه نمایی و نسبت دادن همه کاستی ها به دولت را از اخلاق انتخاباتی و روحیه ملت ایران به دور می دانیم و عملکرد دولت نهم معلوم و ثابت است و با تبلیغات نمی توان آن را تغییر داد.

وضع سیاست خارجی کنونی نشان دهنده تأثیرگذاری دیپلماسی دولت نهم است

رئیس جمهور با اشاره به مبانی سیاست خارجی دولت نهم از ابتدای کار دولت تاکنون گفت: مقایسه وضع سیاست خارجی چهارسال پیش با امروز نشان دهنده تاثیرگذاری دیپلماسی دولت نهم است.
دکتر احمدی نژاد ارکان کار یک دولت را هدایت سیاست خارجی دانست و گفت:در ابتدای دولت نهم اعلام کردیم به دنبال سیاست خارجی فعال و اثرگذار هستیم البته با تکیه بر منابع ذاتی اقتدار ملی.
رئیس جمهور گفت: سیاست خارجی را بر همین مبنا پیش بردیم و شما شاهدید که امروز کسانی به دنبال گفتگو با ما هستند و می گویند ایران باید در کنار ما بنشیند و به اتفاق هم برای مسائل جهان تصمیم بگیریم که چهار سال قبل می گفتند ایران باید از جغرافیای جهان حذف شود آنان چهار سال قبل دنبال براندازی ما بودند و پشت مرزهای ما روزانه ما را تهدید به حمله نظامی می کردند. مقایسه این دو وضع نشان دهنده تاثیر سیاست خارجی دولت نهم است.
دکتر احمدی نژاد تصریح کرد: دولت نهم در دو جبهه سیاست خارجی موفق بود اول این که دشمنان گستاخی را که30 سال به ملت ایران بی احترامی و گزافه خواهی می کردند به پشتوانه ملت و با عنایات امام عصر (عج) به جای خودشان نشاند.در جبهه دوم که اتفاقا مهمتر از موفقیت اول بود، دولت موفق شد سازوکارهای ظالمانه پشتیبان قدرت ها را از کار بیاندازد.
رییس جمهور گفت: دولت های بزرگ به اتکا قوانین بین المللی و خود ساخته شان به ملت ها فشار می آوردند و خواسته هایشان را به جهان تحمیل می کردند اما دیپلماسی ملت ایران در 4 سال گذشته این عرصه را مورد هدف قرار داد.
دکتر احمدی نژاد افزود:‌ این قدرت ها امروز همچنان از سازوکارهای ظالمانه شان حمایت می کنند آنها نگران حیثیت از دست رفته شورای ناعادلانه امنیت هستند به دنبال حفظ بانک جهانی و صندوق بین المللی پول هستند.

ایران معادلات جدیدی بر پایه عدالت در جهان جاری کرده است

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران ناعادلانه بودن و ناکارآمد بودن روابط یکسویه قدرت ها را در مجامع بین المللی اثبات کرده است، گفت: ایران در این امر چنان موفقیتی به دست آورد که امروز آنها نمی توانند بار دیگر از این روابط دفاع کنند سازوکارهای ظالمانه آنها از منظر افکار عمومی ملت ها زیر سوال رفته است.
رییس جمهور تصریح کرد: معنی دیپلماسی تن دادن به معادلات جهانی نیست معادلاتی که مستکبران نوشته اند اگر کسی با همین معادلات می خواهد دیپلماسی داشته باشد نتیجه ای جز شکست و پذیرش سلطه برای او متصور نیست.ایران معادلات جدیدی بر پایه عدالت، عشق به انسان ها و ارزش های انسانی نوشته و در جهان جاری کرده است.

ملت ایران امروز عزیزترین ملت ها در جهان

دکتر احمدی نژاد سیاست خارجی دولت نهم را بسیار روشن دانست و گفت: در دولت قبل سیاستی با عنوان سیاست تنش زدایی اجرا شد و نتیجه اش را هم دیدیم.
رییس جمهور در ادامه نشست خبری با خبرنگاران داخلی افزود: در مسئله افغانستان با ناتو همراهی کامل شد اما به محض این که ناتو مستقر شد ایران را به طور کامل کنار گذاشتند و گفتند ایران باید 500 میلیون دلار فقط برای بازسازی افغانستان بدهد. این در حالیست که ما بیش از 30 سال است که پذیرا و میزبان 2 و نیم میلیون افغان هستیم و طولانی ترین مرز را با این کشور داریم. همراهی دولت قبل با ناتو باعث شد تا آنان مزدشان را بلافاصله کف دستشان بگذارند.
دکتر احمدی نژاد با بیان این که در مسئله عراق نیز سیاست تنش زدایی تا حدود زیادی ادامه یافت گفت: وقتی در عراق مستقر شدند آمدند سراغ ایران و مسئله هسته ای را بهانه کردند و فشار آوردند.
وی افزود: در مسئله هسته ای هم سیاست تنش زدایی خود را نشان داد به طوری که تاسیسات هسته ای را پلمپ کردند و به اصطلاح این مسئله داوطلبانه بود.
رییس جمهور افزود: اگر کسی می خواهد سیاست خارجی را مدیریت کند باید ماهیت نظام سلطه و اقتدار ملی ایران را خوب بشناسد. تحقیری که در سایه سیاست تنش زدایی بر ملت ایران تحمیل شد در طول بعد از انقلاب بی سابقه است.
دکتر احمدی نژاد اظهار داشت: خط قرمز ما عزت ملت ایران است عزتی که پای آن بیش از 200 هزار شهید دادیم و چطور می توانیم با تهدید چند زورگو از آن بگذریم. دیپلماسی ما برپایه عزت، حکمت، ‌مصالح ملی، اثرگذار و فعال خواهد بود.
رییس جمهور با بیان این که ملت ایران امروز عزیزترین ملت ها در جهان است، گفت: ساختن ایران بدون حضور در صحنه های جهانی ناممکن است، اگر ما حضور نداشته باشیم آنها را عرصه را از ما می گیرند.سیاست انقلاب را امام (ره) ترسیم و مقام معظم رهبری تاکید کردند و دولت نیز آن را اجرا می کند آثار آن هم عزت ایران در همه دنیاست.

نگاه ما به زنان نگاهی فرهنگی و انسانی است

احمدی نژاد در پاسخ به سوالی درخصوص زنان و استفاده از ظرفیت آنان در مناصب دولتی گفت: مناصب دولتی متعلق به شخص خاصی نیست و ما هیچ پافشاری و نگاه ویژه ای به کسی نداریم.ما از همه دعوت به همکاری می کنیم و نگاه ما به زنان نگاهی فرهنگی و انسانی است.
رییس جمهور با اشاره به این که در طول انقلاب اسلامی زنان همواره از مردان در عرصه های گوناگون جلوتر بوده اند گفت: امروز هم بالاترین سطوح پژوهشی کشور در اختیار زنان است.
وی زن را هدیه خدا به آفرینش دانست و افزود: اگر شرایط زنان و مردان برای استفاده در مناصب مساوی باشد استفاده از زنان را ترجیح می دهم اما اصل نخست شایستگی است.
رییس جمهور با اشاره به این که ایران آزادترین کشور دنیاست گفت: در دولت من کمترین توقیف صورت گرفته است و من موافق توقیف روزنامه ای نیستم.
احمدی نژاد افزود: برخی روزنامه ها در دولت نهم در حالیکه به حقوق عمومی هم تجاوز می کنند آزادی مطلق هم دارند.

حمایت مردمی از دکتر احمدی نژاد حمایت مردمی از دکتر احمدی نژاد